Przedszkole nr 3 organizuje pracę wychowawczo – dydaktyczną w oparciu o Podstawę Programową Wychowania Przedszkolnego
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20170000356/O/D20170356.pdf
W roku szkolnym 2020/2021 Przedszkole nr 3 realizuje program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole” – Mirosławy Anny Pleskot i Agnieszki Staszewskiej – Mieszek.
W roku szkolnym 2020/2021 w Przedszkolu nr 3 realizowane są następujące projekty edukacyjne:
- „PRZEDSZKOLACZEK CI PODPOWIE, JAK AKTYWNIE DBAĆ O ZDROWIE” – roczny plan pracy przedszkola na rok 2020/2021. Jego główne założenia to kształtowanie i utrwalenie nawyków i przyzwyczajeń higieniczno-zdrowotnych, nawyków aktywnego spędzania czasu, dbałości o prawidłowy rozwój fizyczny oraz propagowanie prawidłowych nawyków żywieniowych. Systematyczne realizowanie tematyki promującej zdrowy styl życia, zdrowe odżywianie i zasady higieny.
- „MYŚLĘ, KODUJĘ, SERFUJĘ, ALE BEZPIECZNIE” – projekt własny.
Jego celem jest wsparcie rozwoju procesów myślowych dziecka poprzez edukację matematyczną , która może być pomocna w rozwijaniu umiejętności kodowania. Zabawy w kodowanie w łagodny i przyjazny sposób wprowadzają dzieci w świat, który uczy logicznego myślenia, obserwacji i dedukcji. Umiejętność kodowania może ułatwić dziecku kontakt z komputerem. A kontakt z komputerem to pierwszy kontakt z Internetem. W celu bezpiecznego korzystaniu z Internetu będzie realizowany projekt edukacyjny Necio.pl. Ostatnim blokiem tematycznym będzie praktyczna obsługa komputera. Poznanie jego elementów. Poprzez wprowadzenie zajęć komputerowych, dziecko będzie miało możliwość w sposób przyjemny i bezpieczny nauczyć się podstawowych zasad posługiwania się klawiaturą i myszką.
- WIELOZMYSŁOWE ĆWICZENIA UMYSŁU PRZEDSZKOLAKA
-program własny, którym objęte są wszystkie dzieci naszego przedszkola stworzony w oparciu o metodę integracji bilateralnej, integracji sensorycznej i treningu uwagi słuchowej JOHANSENA (w wersji nieindywidualizowanej). W zakresie metody integracji sensorycznej bazą projektu jest program B.Darlińskiej. W zakresie metody integracji bilateralnej realizowany jest „Program szkolny” A. Dalziell’a.
Projekt realizowany jest w ramach ćwiczeń porannych, tj. codziennie o godz.9.00 we wszystkich grupach przez nauczycieli Przedszkola nr 3 – program szkolny metody integracji bilateralnej.
W czasie odpoczynku poobiedniego w godz. 13.00-13.30 dzieci uczestniczą w standardowym terningu uwagi słuchowej IAS JOHANSENA.
Raz w tygodniu w każdej grupie realizowane są szczegółowe zadania projektu – ćwiczenia metodą integracji sensorycznej, integracji bilateralnej oraz treningu astronautycznego (koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej M.Kawar) – realizowane przez koordynatora projektu.
Zapraszamy do wspólnej zabawy i nauki!