Projekty edukacyjne

Przedszkole nr 3 organizuje pracę wychowawczo – dydaktyczną w oparciu o Podstawę Programową Wychowania Przedszkolnego

http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20170000356/O/D20170356.pdf

W roku szkolnym 2021/2022 Przedszkole nr 3 realizuje program wychowania przedszkolnego  “Kocham przedszkole” – Mirosławy Anny Pleskot i Agnieszki Staszewskiej – Mieszek.

Program_Kocham_przedszkole

W roku szkolnym 2021/2022 w Przedszkolu nr 3 realizowane są następujące projekty edukacyjne:

  • CZAS NA LAS – LAS W CZTERECH PORACH ROKU, CZTERY PORY ROKU W LESIE – projekt edukacyjny zgodny z kierunkami polityki oświatowej państwa:

– usytuowanie naszego przedszkola w pięknej, leśnej aranżacji, wśród śpiewających ptaków, skaczących po drzewach wiewiórek, jeży skrywających się wśród liści stało się inspiracją do podjęcia w roku 2021/2022 szeregu działań edukacyjno wychowawczych. Chcemy, dzięki realizacji projektu propagować i pogłębiać wiedzę o lesie. Będziemy zatem obserwować las w czterech porach roku, gromadzić skarby lasu, słuchać dźwięków lasu, poznawać jego zapachy, zauważać barwy. Będziemy uczyć się szacunku do przyrody. Wartości lasu szukać będziemy w sztuce: literaturze, poprzez poznawanie wierszy, opowiadań; w muzyce poprzez słuchanie odgłosów lasu, śpiewu ptaków, szumu liści, echa… Posłuchamy utworów muzycznych, nauczymy się śpiewać piosenek o lesie, będziemy grać na instrumentach, także tych zrobionych z wykorzystaniem materiałów przyrodniczych. Las będzie inspiracją i miejscem do tworzenia prac plastycznych. Pomoże nam także w rozumieniu świata matematyki: wielkość, wysokość, długość, zmienność pór roku, rytmy poznamy dzięki otoczeniu przyrodniczemu, zaś skarby lasu posłużą jako liczmany.

  • „MAGICZNA MOC BAJEK, CZYLI BAJKOWA PODRÓŻ DO KRAINY WARTOŚCI I DZIECIĘCEJ WYOBRAŹNI” – międzynarodowy projekt czytelniczy zgodny z kierunkami polityki oświatowej państwa:

„Dawno, dawno temu, za siedmioma górami za siedmioma lasami…” – zapewne wszyscy pamiętamy te słowa, napawające radością i ciekawością, za nimi, bowiem zawsze kryła się fascynująca opowieść. Niezmiennie wiadomo, iż bajki były od zawsze sposobem na przekazywanie dzieciom wiedzy i zasad moralnych. Wspólne czytanie bajek z dorosłymi wywiera duży wpływ na rozwój małego człowieka. Bajki pomagają dziecku poznawać i nazywać własne emocje oraz podpowiadać sposoby radzenia sobie z nimi. Odpowiednio dobrana literatura dziecięca wzbogaca wiedzę, rozwija intelekt, jest źródłem rozrywki i zabawy. Mądre książki są też nośnikami ważnych uniwersalnych wartości moralnych. Potrzeba kontaktu z książką nie powstaje u dziecka spontanicznie, stąd musi ją wzbudzić nauczyciel lub rodzic w procesie wychowania. Dlatego jednym z zadań przedszkola jest m.in. rozbudzenie zainteresowań czytelniczych. Poprzez utożsamienie się z bohaterem, dzieci są w stanie przepracować różne, trudne dla siebie sytuacje, poradzić sobie z przykrymi emocjami. Nabywają nowych umiejętności społecznych i emocjonalnych, łatwiej im identyfikować swoje przeżycia. Czytanie uczy odróżniania dobra od zła, dostarcza pozytywnych wzorców, wpływa na rozwój uczuć i zachęca do refleksji nad konsekwencjami własnych słów i czynów. „Czym chleb dla ciała tym, baśń dla duszy” – tymi słowami można podsumować rolę baśni w wychowaniu dziecka. Dzięki czytaniu odpowiedniej literatury dziecko staje się lepsze, bogatsze wewnętrznie, pragnie, aby zawsze tryumfowało dobro i sprawiedliwość. Dzięki bajkom i baśniom dziecko zaspokaja swoje potrzeby psychiczne – poczucie, że jest kochane, akceptowane i bezpieczne. Bajki i baśnie dają mu wsparcie, poczucie siły i nadzieję. Inspiracją do napisania Projektu stały się książki Ireny Koźmińskiej i Elżbiety Olszewskiej pt. „Z dzieckiem w świat wartości” oraz „Wychowanie przez czytanie”.

  • WIELOZMYSŁOWE ĆWICZENIA UMYSŁU PRZEDSZKOLAKA

– program własny, którym objęte są wszystkie dzieci naszego przedszkola stworzony w oparciu o metodę integracji bilateralnej, integracji sensorycznej i treningu uwagi słuchowej JOHANSENA (w wersji nieindywidualizowanej). W zakresie metody integracji sensorycznej bazą projektu jest program B.Darlińskiej. W zakresie metody integracji bilateralnej realizowany jest “Program szkolny” A. Dalziell’a. Projekt realizowany jest w ramach ćwiczeń porannych, tj. codziennie o godz.9.00 we wszystkich grupach przez nauczycieli Przedszkola nr 3 – program szkolny metody integracji bilateralnej. W czasie odpoczynku poobiedniego w godz. 13.00-13.30 dzieci uczestniczą w standardowym terningu uwagi słuchowej IAS JOHANSENA. Raz w tygodniu w każdej grupie realizowane są szczegółowe zadania projektu – ćwiczenia metodą integracji sensorycznej, integracji bilateralnej oraz  treningu astronautycznego (koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej M.Kawar)  – realizowane przez koordynatora projektu.

  • DOBRZE SŁYSZĘ:

– trening bazowych funkcji słuchowych E.Bomobli  w formie zajęć grupowych.Cele programu: usprawnianie bazowych funkcji słuchowych, rozwój funkcji słuchowo-językowych, poprawa koncentracji uwagi słuchowej, korygowanie zaburzonych funkcji słuchowych. Cele szczegółowe: doskonalenie analizy i syntezy słuchowej, pamięci słuchowej, koncentracji uwagi, reakcji na bodźce akustyczne i werbalne, różnicowania i identyfikacji bodźców akustycznych i werbalnych, analizy aspektów czasowych i kolejności dźwięków, funkcji fonologicznych, motoryki małej w zakresie pracy rąk, koordynacji słuchowo-ruchowej, orientacji w przestrzeni i schemacie ciała.

  • W RYTMIE NATURY:

– rok polski w przyrodzie, tradycji i zwyczajach, literaturze, muzyce i sztukach plastycznych .

Zapraszamy do wspólnej zabawy i nauki!

 

Skip to content

Zapoznaj się z informacjami odnośnie Polityki Prywatności i plików cookies. więcej informacji

1. Przedszkole Nr 3, przy ul. Jaworowej 4, 05-501 Piaseczno przywiązuje dużą wagę do ochrony prywatności użytkowników swojej strony internetowej.
2. Przedszkole nr 3 pozyskuje w sposób automatyczny informacje dotyczące adresów IP użytkowników strony internetowej. Dane te służą do administrowania stroną internetową, analizom statystyk odwiedzin, ustaleniu, które podstrony są najczęściej odwiedzane.
3. Stosujemy pliki cookies tj. pliki przechowywane na komputerze użytkownika strony. Przez używanie strony Przedszkola nr 3wyrażasz zgodę na używanie ciasteczek zgodnie z niniejszą polityką. Jeżeli nie zgadzasz się na używanie przez nas ciasteczek, zmień ustawienia swojej przeglądarki w odpowiedni sposób lub zrezygnuj z używania naszej strony internetowej.
4. Przedszkole nr 3 używa ciasteczek aby strona internetowa działała szybciej i była łatwiejsza w użyciu, do zbierania statystyk odwiedzin strony i zachowania jej użytkowników. Na stronie możemy używać ciasteczek sesyjnych (pozostają na komputerze tylko podczas korzystania z naszej strony), stałych (pozostają na komputerze tak długo jak długo mają ustawiony czas życia lub do momentu usunięcia). Stosowanie ciasteczek w żaden sposób nie pozwala zidentyfikować tożsamości użytkowników.
5. Nasza strona zawiera linki do innych stron i nie ponosimy odpowiedzialności za zasady zachowania prywatności na tych stronach.
6. Wszelkie pytania i wątpliwości o politykę bezpieczeństwa prosimy kierować na adres mailowy zamieszczony w zakładce KONTAKT.
7. Inspektorem Ochrony Danych osobowych w Przedszkolu nr 3 jest Pani Aneta Dziewanowska adres e-mail do kontaktu: aneta@gmail.com
8. Wszelkie zmiany polityki prywatności będą umieszczane w zakładce Polityka Prywatności

zamknij